KRITÉRIA HODNOCENÍ

4.9.2023 - Dita Kotková

Společná kritéria hodnocení pro 1. ročník ČJ, M a ČvS  - 2023/2024

váha 1:

  • Zkoušení písemné a ústní
  • Vedení pracovních sešitů, sešitů a písanky
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů
  • Domácí příprava (pomůcky, úkoly)
  • Udržování pořádku na pracovním místě
  • Aktivita v hodinách

 

váha 2:

  • Písemné testy hodnocené v %

 

Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích.

Pro hodnocení žáků se v průběhu klasifikačního období používá pětistupňová klasifikační stupnice s pomocnými znaménky ( + ,- ) dle uvážení vyučujícího doplněná různými symboly (odměny razítky, obrázky – kladná motivace). Na vysvědčení jsou žáci hodnoceni známkami bez pomocných znamének.

Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.

 

Společná kritéria hodnocení pro 1. ročník HV, VV - 2023/24

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

HODNOCENÍ HV A VV

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů – aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení pracovního sešitu
  • Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )

 

Kritéria hodnocení TV - 2023/24

Výborně – Žák si plní své povinnosti, řídí se pokyny vyučujícího Tv, chápe smysl všech částí vyučovací hodiny (rozcvičení, nástup, …), pravidelně nosí cvičební úbor včetně vhodné obuvi, chová se jako sportovec (v zásadách fair play), snaží se o zlepšení vlastních výkonů. Respektuje své spolužáky i učitele a dodržuje zásady bezpečnosti.

 

Chvalitebně - Žák si většinou plní své povinnosti, má někdy problém soustředit se pouze na sebe a pokyny vyučujícího, někdy se nechá rozptylovat při rozcvičení nebo ostatních činnostech, občas zapomene cvičební úbor a vhodnou obuv. Jeho výkony ho občas zajímají pouze v činnostech, které ho baví.

 

Dobře – Sport pro žáka není to pravé. Často zapomíná cvičební úbor nebo vhodnou obuv. Zlepšení jeho vlastních výkonů ho příliš nezajímá. Nerozumí příliš smyslu rozcvičení ani ostatních činností při hodině. Jeho zájem o dění při vyučování i zlepšení jeho vlastních výkonů není příliš velké.

 

Dostatečně – Nejen, že žák často zapomíná cvičební úbor nebo vhodnou obuv, ale i jeho přístup k hodinám Tv není na požadované úrovni. Cvičí s velkou nechutí k veškerým pohybovým aktivitám a často pouze na příkaz učitele Tv. Neuznává ani nutnost respektovat pravidla sportovního a slušného chování.

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies