Kritéria hodnocení HV, VV, EV, PV, EtV pro školní rok 2024/25
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HUDEBNÍ VÝCHOVA A VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.
Obecná pravidla:
- známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
- na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
- v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:
Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.
P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.
N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.
HODNOCENÍ HV
- aktivní účast na společných činnostech, vzájemná spolupráce
- připravenost na vyučování (učebnice, sešit, případně aktualita, projekt apod.)
- znalost vybraných hudebních pojmů, realizace vybrané písně podle individuálních schopností a dovedností i vlastního zájmu (sólová či skupinová interpretace – výběr z činností zpěv, pohyb, doprovod apod.)
- orientace ve znějící hudbě (např. rozeznání vybraných hudebních nástrojů, vybraných hudebních forem, hudebních žánrů, skladeb vybraných hudebních skladatelů a interpretů)
- prezentace samostatného projektu případně sdělení hudební aktuality
- orientace v notovém zápisu (např. určení metra, tempa, dynamiky, nástrojů označených v partituře apod..)
- ověřování ústní i písemnou formou
HODNOCENÍ VV
- Aktivita v hodinách
- Spolupráce v hodinách
- Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
- Vedení pracovního sešitu
- Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU ESTETICKÁ VÝCHOVA
Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.
Obecná pravidla:
- známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
- na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
- v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:
Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.
P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.
N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.
- Aktivita v hodinách
- Spolupráce v hodinách
- Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
- Vedení sešitu
- Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU PRACOVNÍ VÝCHOVA
Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.
Obecná pravidla:
- známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
- na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
- v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:
Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.
P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.
N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.
- Aktivita v hodinách
- Spolupráce v hodinách
- Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
- Vedení sešitu
HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU ETICKÁ VÝCHOVA
Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.
Obecná pravidla:
- známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
- na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho aktivitě v hodinách a odpovídající přípravě na hodiny
- v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:
Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.
P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.
N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.
HODNOCENÍ ETICKÉ VÝCHOVY
- Aktivita v hodinách
- Spolupráce v hodinách
- Plnění skupinových i individuálních úkolů – proaktivní přístup k plnění zadané práce
- Vedení sešitu
- Domácí příprava (pomůcky, úkoly)