Kritéria hodnocení HV, VV, EV, PV, EtV pro školní rok 2024/25

1.9.2024 - Soňa Štefanová

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU HUDEBNÍ VÝCHOVA A VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

HODNOCENÍ HV 

  • aktivní účast na společných činnostech, vzájemná spolupráce
  • připravenost na vyučování (učebnice, sešit, případně aktualita, projekt apod.)
  • znalost vybraných hudebních pojmů, realizace vybrané písně podle individuálních schopností a dovedností i vlastního zájmu (sólová či skupinová interpretace – výběr z činností zpěv, pohyb, doprovod apod.)
  • orientace ve znějící hudbě (např. rozeznání vybraných hudebních nástrojů, vybraných hudebních forem, hudebních žánrů, skladeb vybraných hudebních skladatelů a interpretů)
  • prezentace samostatného projektu případně sdělení hudební aktuality
  • orientace v notovém zápisu (např. určení metra, tempa, dynamiky, nástrojů označených v partituře apod..)
  • ověřování ústní i písemnou formou

HODNOCENÍ VV

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení pracovního sešitu 
  • Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )

 

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU ESTETICKÁ VÝCHOVA

Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli. 

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení  sešitu 
  • Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )

 

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU PRACOVNÍ VÝCHOVA

Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení  sešitu 
 

HODNOCENÍ V PŘEDMĚTU ETICKÁ VÝCHOVA

Hodnocení všech kritérií nemusí být zaznamenáno v Bakalářích. Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho aktivitě v hodinách a odpovídající přípravě na hodiny
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

HODNOCENÍ ETICKÉ VÝCHOVY 

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů – proaktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení sešitu
  • Domácí příprava (pomůcky, úkoly)

 

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies