Kritéria hodnocení 2. třída

6.9.2022 - Jindra Němečková

Český jazyk

Základní okruhy

  • Věty podle postoje mluvčího – druhy vět, znaménka za větou
  • Význam slov
  • Tvrdé a měkké souhlásky, psaní i/y
  • Párové souhlásky
  • Abeceda
  • u – ú – ů
  • slovní druhy – podstatná jména, slovesa, předložky, spojky
  • jména obecná a vlastní
  • věta jednoduchá, souvětí
  • Sloh – popis, vypravování
  • Hlasité i tiché čtení s porozuměním

Kritéria hodnocení

  • Testy za školní rok s hodnocením v %, převedených na známky
  • Dílčí zkoušení písemné a ústní
  • pamětná prezentace naučené poezie
  • Splnění kritérií pro vedení čtenářského deníku a prezentaci přečtených knih: alespoň 1 knihu za pololetí
  • Vedení pracovních sešitů, sešitů a písanky
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Domácí příprava (pomůcky, úkoly)

 

Matematika

Základní okruhy

  • Obor 0 – 100 (spočítá, vytvoří, přiřadí, zobrazí, porovná a zapíše)
  • zápis čísla v desítkové soustavě, práce s číselnou osou
  • Sčítání a odčítání zpaměti včetně přechodu přes desítku
  • Násobení a dělení zpaměti v oboru násobilek
  • Slovní úlohy se sčítáním, odčítáním, násobením, dělením a porovnáváním; o n více/méně, n krát vice/ méně
  • Orientace v čase, čtení časových údajů z hodin
  • Rýsování a měření úsečky
  • Rozpoznání, pojmenování, modelování základních geometrických útvarů

Kritéria hodnocení

  • Testy s hodnocením v %, převedených na známky
  • Dílčí zkoušení písemné a ústní
  • Vedení pracovních sešitů
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Domácí příprava (pomůcky, úkoly)

 

Člověk ve světě

Základní okruhy

  • Městská část Praha – Libuš, místní krajina, orientace v krajině, působení lidí na krajinu, minulost a současnost
  • Dopravní výchova – jsem chodec
  • Rodina, soužití a chování lidí – vztahy, role, práce, mezilidské vztahy, osobní bezpečí
  • Látky a jejich vlastnosti, třídění látek
  • Živá příroda – známí živočichové a rostliny
  • Orientace v čase – hodiny, měsíce
  • Lidské tělo – základní stavba, péče o zdraví, zdravá výživa
  • Pěstování rostlin – péče o pokojové rostliny
  • Příprava jednoduchého pokrmu, stolování

Kritéria hodnocení

  • Testy s hodnocením v %, převedených na známky vždy po probraném celku
  • Dílčí zkoušení písemné a ústní
  • Vedení pracovního sešitu
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů
  • Domácí příprava (pomůcky, úkoly)

 

Společná kriteria hodnocení

 

  • Pro hodnocení žáků se v průběhu klasifikačního období používá pětistupňová klasifikační stupnice s pomocnými znaménky ( + ,- ) dle uvážení učitelky doplněná různými symboly (odměny razítky, obrázky – kladná motivace).
  • Na vysvědčení jsou žáci hodnocení známkami bez pomocných znamének.
  • Výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli.

Procenta / známka:

  • 100-95 %               1
  • 94-90 %                 1-
  • 89-80 %                 2
  • 79-75 %                 2-
  • 74-60 %                 3
  • 59-51 %                 3-
  • 50-34 %                 4
  • 33-25 %                 5

 

Kritéria hodnocení TV

Výborně – Žák si plní své povinnosti, řídí se pokyny vyučujícího Tv, chápe smysl všech částí vyučovací hodiny (rozcvičení, nástup, …), pravidelně nosí cvičební úbor včetně vhodné obuvi, chová se jako sportovec (v zásadách fair play), snaží se o zlepšení vlastních výkonů. Respektuje své spolužáky i učitele a dodržuje zásady bezpečnosti

 Chvalitebně - Žák si většinou plní své povinnosti, má někdy problém soustředit se pouze na sebe a pokyny vyučujícího, někdy se nechá rozptylovat při rozcvičení nebo ostatních činnostech, občas zapomene cvičební úbor a vhodnou obuv. Jeho výkony ho občas zajímají pouze v činnostech, které ho baví.

 Dobře – Sport pro žáka není to pravé. Často zapomíná cvičební úbor nebo vhodnou obuv. Zlepšení jeho vlastních výkonů ho příliš nezajímá. Nerozumí příliš smyslu rozcvičení ani ostatních činností při hodině. Jeho zájem o dění při vyučování i zlepšení jeho vlastních výkonů není příliš velké.

 Dostatečně – Nejen, že žák často zapomíná cvičební úbor nebo vhodnou obuv, ale i jeho přístup k hodinám Tv není na požadované úrovni. Cvičí s velkou nechutí k veškerým pohybovým aktivitám a často pouze na příkaz učitele Tv. Neuznává ani nutnost respektovat pravidla sportovního a slušného chování.

 

Kritéria hodnocení Hv a Vv

Obecná pravidla:

  • známky při průběžném hodnocení mají váhu 1
  • na vysvědčení hodnotíme známkou; výsledná známka na vysvědčení není průměrnou hodnotou známek získaných v průběhu pololetí, ale vyjadřuje dosaženou úroveň znalostí, dovedností a postojů žáka s přihlédnutím k jeho píli
  • v 1. a 3. čtvrtletí lze hodnotit slovní škálou, a to následovně:

 

Ú – Pracoval/a úspěšně – žák je připraven na hodinu, plní zadané úkoly, v hodinách je aktivní, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, uzná svojí roli v dané pracovní skupině a odpovědně k této roli přistupuje.

P – Pracoval/a –žák bývá většinou na hodinu připraven, plní zadané úkoly, přesto svoji práci občas neodevzdá či neodevzdá v určeném termínu, v hodinách spolupracuje s různou intenzitou, účastní se skupinových aktivit, pokud jsou ve výuce organizovány, ne vždy však uzná svojí roli v dané skupině, spolupráce není vždy příkladná.

N – Nepracoval/a – žák je často nebo stále nepřipraven na výuku a neplní zadané úkoly, v hodinách nespolupracuje, při skupinových aktivitách přijímá určenou roli s nechutí nebo se skupinových aktivit neúčastní. Spolupráce s ním je obtížná.

HODNOCENÍ HV 

  • aktivní účast na společných činnostech, vzájemná spolupráce
  • připravenost na vyučování (učebnice, sešit, případně aktualita, projekt apod.)
  • znalost vybraných hudebních pojmů, realizace vybrané písně podle individuálních schopností a dovedností i vlastního zájmu (sólová či skupinová interpretace – výběr z činností zpěv, pohyb, doprovod apod.)
  • orientace ve znějící hudbě (např. rozeznání vybraných hudebních nástrojů, vybraných hudebních forem, hudebních žánrů, skladeb vybraných hudebních skladatelů a interpretů)
  • prezentace samostatného projektu případně sdělení hudební aktuality
  • orientace v notovém zápisu (např. určení metra, tempa, dynamiky, nástrojů označených v partituře apod..)
  • ověřování ústní i písemnou formou

HODNOCENÍ VV

  • Aktivita v hodinách
  • Spolupráce v hodinách
  • Plnění skupinových i individuálních úkolů - aktivní přístup k plnění zadané práce
  • Vedení pracovního sešitu ( HV )
  • Domácí příprava ( pomůcky, úkoly )

 

 

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies